9.02.2015

YENİDOĞANIN VE ÇOCUKLARIN HAVA YOLCULUĞU



Hava yolculuğu giderek daha fazla günlük hayatımıza girmektedir. Artık bebekli ve çocuklu ailelerin daha fazla hava yolculuğu yapmaları, bazı tedbirlerin alınmasını ve bilgilenmeyi de gerekli kılmaktadır.

Sıhhatli yenidoğan bebekler emniyetli bir şekilde hava yolculuğu yapabilirler. Eskiden konmuş olan ve birkaç haftalık bebeklerin seyahatini kısıtlayan yasalar, büyük hava şirketlerince tamamen kaldırılmıştır.

Bu eski yasaklar, genellikle havacılığın ilk günlerinde, yüksek irtifa uçuşlarında yolculara maske yardımıyla oksijen verilmesi ile ilgiliydi. Hem çeşitli yaşlardaki çocuklara uygun maske temini güçtü hem de yenidoğan fizyolojisi tam olarak bilinmiyordu.

Hava yolculuğunun emniyetli olmayacağı hastalıklar; ağır anemiler, konjenital kalp hastalığı olanlar ve akciğer anomileri olanlardır.

Yenidoğanların ve çocukların hava yolculuğu esnasında mikrop kapma riskleri hakkında tam bir bilgi bulunmamaktadır. Bazı erişkinlerin bu yöndeki şikayetleri daha ziyade, seyahat stresi ve kabin içinde ki havanın aşırı kuru olmasındandır. Tuzlu su damlaları bu durumu giderebilirler.

Kabin içindeki havanın kalitesi çok tartışılmaktadır. Son senelerde, yakıttan tasarruf için, uçuş sırasında kabin içi havanın teminindeki yöntem değişmiştir. Eski sistemde kabin içindeki hava her birkaç dakikada bir değiştirilirdi. Yeni sistemle, kabindeki havanın yarısı çok karmaşık işlemlerden sonra kabin içine geri verilmektedir. 12.000 metre irtifada alınan taze hava hemen hemen sterildir, mikrop yoktur. Üstelik dışarıdan
alınan hava çok sıcak olan motorların çevresinden geçer ve sonra istenilen ısıya soğutulur.

Uçuş Esnasında Bebeklerin Beslenmesi

Halk arasında yaygın bir görüş olan, bebeklerin iniş ve kalkışta, huzursuz olduklarında ve ağladıklarında beslenmeleri, fayda yerine zarar sağlar, bebek

aşırı beslenmeden dolayı rahatsız olur.

Yüksek irtifalarda bağırsak gazları %20 oranında genişlerler, bu da erişkinlerde şişkinlik hissi uyandırır. Gıdalarını emerek alan bebeklerde gaz yutma daha fazla olduğundan, gözlenen huzursuzluk ve ağlama bu gaz sancısına bağlıdır. Aileler bebeklerini evde besledikleri kadar beslemeliler ve öğünlerin bazısı iniş ve kalkışlara denk getirilmelidir.

Çocuk Koltuk Sistemleri

İdeal olanı, her bebek ve çocuğun uçağa uyumlu araba koltuğu ile seyahat etmesidir. Anne kucağındaki 20 kg' lık bir çocuk, mecburi iniş sırasında, birkaç saniyede 300 kg' a varan tesir gösterebilir. Öne doğru bir ivme ise, ya çocuğun ön koltuğun arka yüzüne çarpmasına veya 4 sıra öne fırlamasına sebep olur. Uçak hava boşluğuna düştüğünde çocuk bağlı değil ise şiddetli bir şekilde tavana çarpabilir.

Araç koltuğuna sabitlenmiş bebek ve çocukların pencere kenarına oturtulmaları gereklidir. Bu hem acil çıkışlar için elzemdir hem de koltuk üzerindeki bagajlardan eşya düşmesi ile olası yaralanmaları önler.

Ayrıca pencere kenarında oturan büyük çocuklar her fırsatta ara koridorda koşturma imkanı bulamazlar. Pek çok çocuk, hosteslere veya yabancı kimselere çarparak ellerindeki sıcak içecek ile yanmışlardır.

2 yorum:

  1. Ben birşey eklemek isterim.Bebek koltuğunda seyahat etmesi istenen 0-2 yaş bir bebeğe ekstra koltuk alınmalıdır aksi takdirde annesinin kucağında seyahat edecektir. İniş kalkışlarda beslenme,çocuğun kulak burun bığaz yollarını harekete geçirip yoğun basınçtan daha az etkilenmesini sağlamaktır. Çok güzel bir konuya değinmişsiniz,bir havacı olarak teşekkür ediyorum.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve bilgilendirmeniz için teşekkür ederim :)

      Sevgiler...

      Sil