29.02.2012

SİZ OLSANIZ NE CEVAP VERİRDİNİZ?


 Saygın bir firmada yönetim, işe girmek isteyenlere bir soru sormuş ve soruya en uygun cevabı veren kişiyi ise almışlar. Bu soruda doğru veya yanlış cevap diye bir şey yok, sadece düşünce sistemi önemli.

Soru şu: Karanlık yağmurlu bir gece, yağmur yağıyor, fırtına var, gök gürlüyor ve siz sabaha karşı 02.00' de tek başınıza ıssız bir yolda araba ile gitmektesiniz. Arabanız iki kişilik. Biraz ilerde otobüs durağında 3 kişi bekliyor. Birincisi bir doktor, sizi daha önce geçirdiğiniz kalp krizinden kurtarmış. İkinci kişi, çok yaşlı ve hasta neredeyse ölmek üzere olan birisi. Üçüncüsü, hayatınızın rüyası, her zaman tanışmak için can attığınız birisi. Hava gittikçe kötüleşiyor ve arabanızda sadece bir kişiye yer var. Böyle bir durumda ne yapardınız?

Burada doğru veya yanlış cevap diye bir şey yok, sadece her bir kişinin durumu algılayışı ve ele alışı var. Bu görüşme de cevapların %90'ı "yaşlı adamı alırdım" olmuş, olmuş ama sadece bir kişiyi işe almışlar. O kişinin cevabı acaba nasılmış?

(Biraz düşünün ve sonra aşağısını okuyun.)

Arabadan inip anahtarı doktora veririm, doktor benim hayatımı kurtardığı gib yaşlı kişiyi de hastaneye yetiştirip iyileştirebilir. Böylece bende hayatımın insanıyla otobüs durağında baş başa kalıp onu tanıma fırsatı elde edebilirim...

 ÇEKİLİŞ ZAMANI  Piçkurusu bloğ zamanı çok güzel bir çekiliş düzenlemiş buyrun gelin diyor bizlere :)))

15 yorum:

  1. Cevap çok zekice de ortam pek romantik değilmiş :))

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle zekice bir cevap bence :))

    YanıtlaSil
  3. Otobüs durağına gitmezdim taksi tutar taksiciye hayallerimin adresini verirdim

    YanıtlaSil
  4. Bunun muhabbetini ne yapardık eskiden.Eski bir yazı bu aslında ama hatırlamam iyi oldu ,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. çok akıllıca hayatta aklıma gelmezdi arabadan inme kısmı:))) çok güzelmiş gerçekten

    YanıtlaSil
  6. ne entersan şeyler uyduruyorlar ...
    ne böyle soru gelir aklıma ne de cevabı

    YanıtlaSil
  7. ya işte ben bunu bilmiştim
    sene 2000 falan TEB TÜRK EKONOMİ BANKASI sınavlarını 100'le kazandım 6 yıl teftiş oldum .) ki gm'den sonra yönetim kurulu vs teftişler gelir bilirsin işte herkes sınav öncesi politika ekonomi okurken ben sürekli microsoft'un zeka testlerini çözerdim .)) ve insan zamanla farklı düşünüyor yani beynimizde lobları çalıştırmak kısaca at gözlüğüyle bakmadan hemen atlamak lazım .)) sevgiler

    YanıtlaSil
  8. KESİNLİKLE DOĞRU BEYNİMİZDEKİ LOPLARI ÇALIŞTIRMAK FARKLI BAKIŞ ACISI KAZANDIRIYOR BİZE HAYAT DAHA ÇOK KOLAYLAŞIYOR :))

    YanıtlaSil
  9. Canım nerelerdesiiin? sayfamda seni bir süpriz bekliyoor :D

    YanıtlaSil
  10. Eee hadi amaa, henüz görmedin mi :))

    YanıtlaSil
  11. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM PEMBE KABUK :))

    YanıtlaSil
  12. Benim cevabım "o saatle dışarda olmayacağım için, böyle bir durumda kalmazdım." olurdu heralde :)

    YanıtlaSil