24.02.2012

BİLGECE BİR VASİYET


Ölmek üzere olan yaşlı bir baba, yatağının başına üç oğlunu çağırarak, onlara vasiyette bulunur:

- Oğullarım, ben ölünce, birbirinize düşmemeniz için, size sahibi olduğum 17 deveyi paylaştırmak istiyorum. Miras olarak develerin yarısını büyük oğluma, üçte birini ortancaya, dokuzda birini ise küçük oğluma bırakıyorum.

Babalarının ölümünden sonra, mirası babalarının vasiyeti uyarınca paylaşmak üzere kardeşler bir araya gelirler. Fakat bir türlü işin içinden çıkamazlar. Mirası babalarının istediği gibi pay edemezler. Çünkü 17 sayısı ne 2' ye, ne 3'e, ne de 9'a bölünebilir.

Bu işin üstesinden ancak köyün tecrübeli ehli, yaşlı bilgesi gelir, diye düşünüp ona gider danışırlar. Bilge kişi:

-Benim bir devem var, onu da alıp yeniden hesap yapın! der.

Bu çok şaşıran oğullar, 18 deveyi pay etmeye girişirler. Önce 2'ye bölerler, büyük oğlu 9 develik payını alır. Sonra üçe bölerler, çıkan 6 deveyi de ortança oğul alır. Daha sonra dokuza böldüklerinden 2 deveyi de küçük oğul alır. Ama bütün develeri paylaştırdıktan sonra ortada fazladan bir deve kalır, yine.

Oğullar bu duruma da bir çözüm getirmesi için yaşlı bilgeye başvururlar. Bilge kişi güler ve:
-İyi öyleyse! der. Sorununuz çözümlendiğine göre, ben de devemi geri alabilirim.

Bilge kişi tıpkı bilgi gibi katalizör olarak girer, çözümü sağladıktan sonra olaydan çıkar. Sorunu çözmede insanlara yardımcı olur, ama kendinden de bir şey eksilmez. Özelikle sevgi ve bilgi verdikçe azalmayan, daha da çok artan, tükenmez bir özelliğe ve güzelliğe sahiptir.

Not: Metin Cınaroğlu da bu hikayeyi deve yerine eşşek, bilge kişi yi de Nasrettin hoca diye anlatır. Nasrettin Hocayı da  Yaşam Kocu na benzetir. Hayatlarınıza girer, düzeltir ve çıkar...

4 yorum:

  1. saolasın kitap cumhuriyeti...

    YanıtlaSil
  2. bloğunuza bayıldım:) Takipteyim. Yalnız bir şey söylemek isterim. Kullanıcı panelinde takipçilerimde sizin adınızı tıkladığımda blog adresiniz görülmüyor.Ben yorum bıraktığınız için size geri dönüş yapabildim. Ayarlarınızdan düzeltebilirsiniz. Çok sevgilerimle:)))

    YanıtlaSil
  3. teşşekürler çiçeklendim bilmiyordum öğrensim sayende :))

    YanıtlaSil