8.01.2015

KENDİNE YOLCULUK




NE ARARSAN ARA

Sufi,
Ne ararsan ara;
Sıcakta değil, serinde ara.
Başkasında değil, yerinde ara.
Orda burda değil, yerinde ara.
Uzakta değil, berinde ara.
Görünende değil, derinde ara.










OK

Sufi,
Fakir bile olsan,
Olmasın iyiliğe gönlün tok.
Nefsine hakim ol.
Sürekli hizaya sok.
Ağzından güzel kelimeler yayılsın,
Konuştukça mis kok.
Bu dünyada Aşk'a inanmayan,
akıl çelen mahlukat çok.
Sen sen ol,
Hedefinden Şaşmayan ok.








NEFSİN TERAZİSİ

Sufi,
Nefsin terazisi bazen şaşar.


Her insan pişmanlığını kendi yaşar.
Ademoğlu bir küptür mutlak taşar.
Sen sen ol, 
Kamil insan olmayı başar....







HAMUŞ! Bİ-ŞİNEV!

Maşuka 'Aşk' ölçülmez yüzle. binle.
Gönül işidir, olmaz onun işi cinle. hinle.
Doldurma sofranı üzse bile seni, Kinle.
Oku dua. İlahi aşka ulaşmak için inle.
Sufi,
Hamuş. Bi-şinev.
Yani Sus ve Dinle...













EL MUHTAÇTIR, MUTLAK BAŞKA ELE

Sufi,
Herkes içinden diler,
Mevlam muhtaç etmesin,  kendisini başka ele.
Amma gün olur, Ansızın bir zelzele.
Alem yıkılır üstüne, şaşarsın sen bile.
0 yüzden
Sahip ol.
Konuşurken ağzındaki kemiksiz dile.
Yapma.
Üç kuruşluk dünya için kimseye hile.
Çektirme.
Yeryüzünde her nefese çekmeyeceğin çile.
 Şükür et.
                                                               Mevla'ya pür-i pak olasın, Günahlarını sile.
                                                               Çünkü
                                                               Muhtaçtır.
                                                               Her nefeste el, mutlak başka ele.





BALIK BİLDİ

Dur... Bak... Düşün...
Yıllardır, Güneş hiç zamanını şaşmadı.
Ay ve yıldız sabır etti, gündüz gökyüzüne ulaşmadı.

Yer yerliğini bildi,
Gök göklüğünü bildi birbirine bulaşmadı.
Yağmurlar yağdı,
Denizler taşmadı.
Herkese ayrı bir alem vardı.
Balık bunu bildi sınırını aşmadı.
Şimdi. Sanır mısın?
Senin hayatın rastlantıdır.


                                                                           AŞK-I BAL

Ben,
Dünya nimetlerini tükenmez sanıp kanmışım.
Bugünü yarın ile hep aynı olur sanmışım.
Geceleri, gündüze gözüm açarım diye yatmışım.
Nefsim balçık çamur olmuş, battıkça batmışım.
Yeri gelmiş çıkmak için benliğimi bedava satmışım.
Dostum kalmamış, taşa kuşa çatmışım.
İnandığım ne varsa ayaklar altına atmışım.
Sevgili, Aç rahmet kapını
Hastalığıma şifa aşk-ı bal'ı ben sende tatmışım.







TASAVVUF DENİZİNDE

Karanlıktı yüreğim, Şems koydum.
"Aşk" a açtım, Rumi'nin sofrasında doydum.
Sevgili beni unutmuş duydum.
İsyan etmedim, Nefsime uydum.
Ben ki;
Sanırdım maşuk için vazgeçilmez bir huydum.
Sustum! Çünkü henüz tasavvuf denizinde,
Bir damla suydum.



Geriye kalan : 97

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder