19.02.2014

BENİM KOCAM ÇOK ZOR


Evlilik aynı yolda sırt sırta verip, her koşulda birlikte yürüyebilme başarısıdır.

                                                                                             İnci Yeşilyurt

Kitapta gerçekten evlilik ile bilmemiz gerekenler yazıyor diyebilirim. Yeni evli olduğum için belki bu konulara daha çok ilgi duyuyorum ama Feministlik duygularımda bu kitabı okurken kabarmadı değil. Yazarın ya da evlilikte iletişim uzmanının savunduğu Yönetilmeyecek erkek yoktur, Yönetemeyen kadın vardır düşünceyi pek benimseyemedim Toplum bize kadınlığı ağır bir şekilde yüklemiş. Aile kurabilmek için ise bütün görevlerimizi üstlenmemiz gerektiği yazıyor.


'O zaman şunu bilmek lazım. Ruhsal problemli bir erkek değilse, kadının tek yapması gereken iletişim ile yönetim şeklini belirlemek ve erkeğin hayalindeki kadın olup olmadığını anlamaktır. Ama bunun için önce, kendimiz ne istiyoruz, nasıl bir ilişki veya evlilik yaşamak istiyoruz ona karar vermeliyiz. Bugünlerde kadınların yaptığı yanlışların başında niyetlerini gizlemek geliyor oysa. Örneğin kadın evlenmek istiyor ama bunu erkekten gizliyor. Söylemiyor. Sadece erkeğinde onunla evlenmesini istemesini bekliyor.Böyle davranan kadın çok bekler.

İnternetten araştırmamın da beni etkilediğini söyleyebilirim İnci Hanım ile ilgili danışanların hep taraf tuttuğunu söylemesi de beni etkiledi ve kitabının içindeki şu cümlelerin de yazması ilginçtir.

'Duygularım tarafsız olmalıydı. Zaten bu yüzden bir takım kadıncıklar beni ara sıra eleştirmeye çalışırken; evliliği kadınların düzeltmesi gerektiğini savunduğumu, görevin sadece kadına düştüğü düşündüğümü söylerler. Çok gülerim o zaman. Bunu düşünecek kadar algılama zafiyetine düşmeyi, Allah düşmenıma nasip etmesin, demişimdir hep. Evet coğu zaman kadınlarla çalışırım. Ama erkeğin hala çocuk olduğunu bilerek çalışırım.'

Kitabı tavsiye ederim. Özellikle nişanlılık döneminde okunması yararlı olabilir. Neyle karşılaşacaklarını bilmeleri açısından :))

İnci Hanım ın evliliğinden de bir kesit yazıyor kitapta sizlere şimdi onu anlatmak istiyorum. Bakalım siz neler düşüneceksiniz? Başka bir postta kitabın içeriğindeki her zaman ki gibi beğendiğim yazılarını paylaşacağım...

'Evin kapısından girerken, tüm günün yorgunluğunu atma isteğinin dışında bir düşüncem yoktu. Ayakkabıları içeri aldıktan sonra, eşimin ceketini çıkarmasına yardımcı olurken telefonum çaldığını duydum.

......

Telefonu kapattıktan sonra, elimde kalan ceketi asıp, ardından üstümü değiştirmek için yatak odasına geçmiştim. Eşimin ev kıyafetlerini giyindiğini görünce suratım asıldı.

_ 'İki dakika bekleyemedin veya üstünü değiştirmene benim yardımcı olmamı istemedin sanırım,' deyince eşimin:

_Başka kadın olsa kendin değiştir der, sense kendin değiştirmeyince kızıyorsun. Seni sevdiğimi bugün hiç söylemedim mi?' cevabı ile tüm kızgınlığım geçmişti.

Cumartesi bugün de olması nedeni ile sabah 6 da uyanmıştım. Her Cumartesi gibi yoğun geçecekti. Eşimi uyandırmamaya gayret ederek mutfağa geçmiş ve kahvaltıyı hazırlamaya başlamıştım. Çayın iyice demlendiğine emin olduktan sonra yatak odasına yönelerek eşimi uyandırmak üzere yanağına bir öpücük kondurdum.

_'Evimin paşasının çayı hazırmış, ağzına layık içmesi için beklermiş.' derken saçlarını okşamaya bayıldığını tekrar hissetmiştim. O andan mahmurlaşmış gözleri ve tebessümle beni dinlediğini ifade eden yüzünü öpücüklere boğdum.

Kahvaltının ardından hazırlanıp yola çıktığımızda yağmurlu bir gün geçireceğimizi, çiseleyen ve hayli kapalı gökyüzüne bakarak anlamıştım. Düşüncemi paylaşmak ve eşimi yoğun trafik sıkıntısından biraz olsun kurtarmak için:

_'Hava kararsa da güzel kararmasa da. Çünkü yanımdasın. Sağlıklısın. Üstelik karısı kocasına aşık. Demek ki radyo açılmalı. Biraz oynamalı' diyerek, radyoya yöneldim. Sabah saatlerine uygun bir müzik aramaya başladım. Eşimin:

_Sen şimdi oynayacak bir şeyler bulursun,' diyen eşimin tebessüm eden yüzüne bakıp:

_'Gördün mü bak bensiz yollar çekilmiyor. Diğer arabalardaki insanları görüyor musun? Yarı uykulu yarı uyanık haldeler. Halbuki bu arabada hayat var,' dedim. 

O sırada radyo da çalan tempolu müzikle birlikte el çırpıyordum.'

Kendi hayatından olması gereken evlilik profilini çizmiş. Daha çok iletişim dilini kullanmayla ilgili yazılmış bir yazı sanırım. 

Bir sonra ki postta kitabından çok beğendiğim bölümleri paylaşacağım.... 

                                                                                sevgilerle....  iyi okumalar

8 yorum:

  1. kıtap tam benlıkmıs desem fıyatı nekadardı sık kıtap alma luksum yokda ama okumak ıstedım hemen *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bilmiyorum fiyatını çok uzun zaman önce almıştım. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  2. Ay bana sinir bastı yazıyı okurken:-) Evlilikte olayı kadının kurtardığı kesin ama bu kadar da abrtmanın alemi yok, bak yine sinirlendim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı duygulara sahibiz. Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  3. Kadını rahat ettirirse tabiki her güzel söz söylenir adama :)) Günümüz koşullarında zor artık eşine bebek gibi bakmak.. Yaşam mücadelesi veriyorsun nerdeyse....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçim sıkıntısı evlilikte en büyük sorun diyebilirim. canım benim :))

      Sil
  4. teşekkürler paylaşmaya devam edin lütfen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu akşam yazının devamını yazıcam o zaman :)) teşekkürler ilginiz için... çok mutlu oldum.

      Sil