4.02.2014

Performans Yönetiminin Kurum Faaliyetleri İle İlişkisi


I. İş süreçleri, girdiler, sonuçlar ve verimlilikle ilişkiPerformansın doğru yönetimi başarılı iş sonuçlarını oluşturur.
Ancak bunun için süreçlerle yetkinlikler, iş bilgisi ve beceriler ilişkilendirilmeli, bireylerin ve takımın sürece katılımı sağlanmalıdır.

II. Planlamayla ilişkiPerformans yönetimi, gelecek dönem hedeflerinin ve kriterlerin yer aldığı planlamayla ilgilidir. Bunun anlamı, beklentilerin hedeflere dönüştürülmesi ve iş planlarında yer almasıdır.

III. Ölçme ve gözden geçirme süreci ile ilişki"Eğer ölçemiyorsanız, yönetemezsiniz..."
Performans yönetimi, sonuçların ölçülmesi, öngörülen hedeflerle gerçekleştirilen hedeflerin kıyaslaması ve gelişmenin gözden geçirilmesi aşamalarıyla ilgilidir.

IV. Sürekli gelişim ve geliştirme ile ilişkiPerformans yönetimi, organizasyonel ve bireysel öğrenme ve geliştirme ile sürekli gelişim kültürünün yaratılmasını sağlar.

V. İletişimle ilişki
Yöneticiler, takımları ve üyeleri arasında sürekli diyaloga dayalı bir iş ortamının kurulması, beklentilerin tanımlanması, bilgi, misyon, değerler ve hedeflerin paylaşılması ile bu iletişimi gerçekleştirirler.
VI. Paydaşlarla ilişki
Sermayedarların, yönetimin, çalışanların, müşterilerin, tedarikçilerin ve toplumun talep ve beklentilerinin karşılanması ile ilişkilidir.

VII. Etik ilişki Performans yönetimi süreci, üzerinde mutabakat sağlanan etik kurallara uyumlu olarak yürütülmelidir.
Bireye saygı ; Karşılıklı saygı; Dürüstlük; Şeffaflık






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder