16.02.2014

ÇOCUĞUM, İŞİM, EŞİM... PEKİ YA BEN?


'Hayatta tek bir başarı vardır, o da hayatı bildiğimiz gibi yaşamak...'
                                 
                                                                                               MORLEY


Kitabı tavsiye ederim. Kısa bir zaman diliminde okuyup bitirdiğim bir kitap. Anlattıkları ise tam günümüz kadınları için KARİYER de YAPARIM ÇOCUKTA diye tutturan kadınların işlerinin ne kadar zor olduğunu ve yapmasalar daha iyi olur dedirten bir kitap. 

Evliliğimin ilk altı ayı dolmadan bu kitabı okuduğum için çok mutluyum ve evlenmeden önce kadınların okumasını tavsiye ederim. Evli ve çocuklu kadınlarsa kendilerinden çok şey bulacaklardır. 

Ve yazarın blogu olduğunu okuduğumda da çok sevindim. Bakmak isteyenler için                     adresi: http://www.gokkusagikadinlari.blogspot.com.tr/

Bayan Güçlü, Bayan Kariyer, Bayan Huzur, Bayan Farkında, Bayan Evcimen, Bayan Estetik, Bayan Anne, Bayan Yürekli ve Bayan Üretken var. Bu kadınlara sorulan sorulara verdikleri cevapları yazılmış. Hayatlarını dürüstçe ve gerçek yaşanılanlar anlatılmış.

Akan bilgi paylaşıldıkça ruhlarımızı aydınlatıyordu.

Şunu öğrendim ki, kendimden, çocuğumdan, eşinden ve sevdiğin şeyleri yaparak geçireceğin bir ömürden çalan fazlalıkları budamak gerekli. Hayat dediğimiz bu değil mi zaten?

BAYAN ESTETİK;
'Benim için de en önemli şey benim mutluluğum. Çünkü ben mutluyken eşime ve çocuklarıma sevgi ve ilgiyi sınırsızca verebiliyorum. Mutsuz olduğumda ise gerekli olduğu için vermeye çalışıyorum. Onun için benim mutluluğum çok önemli.'

BAYAN HUZUR;
'Bir de sosyalleşmek ve sosyalleşirken de hayatımda beni yukarıya taşıyacak insanların olması çok önemli. Asla aşağıya çeken insanları hayatımda istemiyorum. Bana bir şeyler katsın, bu önemli! Tüm bu söz ettiklerimi hayat felsefem haline getirdim ve bunun içinde çok mutluyum.'

Nerede nasıl yaşarsan yaşa, ne işi yaparsan yap, asıl mutluluk insanın içinde, hedeflerinde ve algılama biçiminde... Sen değişirsen dünya değişiyor...

Mutsuzluğumuz ya da mutluluğumuz, temelde seçtiğimiz yaşamlara dayanıyor. Seçtiğimiz ve kurduğumuz yaşamın içinde kendimiz ne kadar fazla yer alıyorsak o kadar mutlu oluyoruz.

BAYAN ESTETİK;
'Ama şunu da biliyorum ki, 15 yaşına geldiğinde bana ihtiyacı olmayacak ve bu yüzden kendime de yatırım yapmam gerekli. 15 yaşına geldiğinde beni istemeyecek hatta. İşte o zaman hayatımda başka şeylerde olmalı ve onu bugünden kurmaya başlamak gerek. Çünkü hayat çok hızlı akıyor. Kendi hayallerimi şu anda planlamam gerekli.

BAYAN FARKINDA;
'İnsanın ne istediğini bilmesi ve buna göre yaşaması mutluluk getiriyor.'

Annelik gerçekten de bir milattı. Doğumdan sonra hepimiz hayatlarımıza kalın birer çizgi çekip oyun alanlarımızı kendimiz belirlemiştik. Doğumla beraber bakış açımız, algılarımız, tercihlerimiz, yaşam tarzımız, sosyal çevremiz tamamen değişmişti. Aslında kendine yeniden doğmaktı.

BAYAN FARKINDA;
'Annelerimizle ilişkimiz belirliyor çocuğumuzla ilişkimizin durumunu... Annemizin en çok eleştirdiğimiz bir yanını, bakıyoruz ki biz yapmaya başlamışız çocuğumuza.. Ya da farkındalığımızı oluşturarak tam aksini yapmayı seçebiliyoruz... Ne enteresan! Hepimiz geçmişimizden besleniyoruz gerçekten...

BAYAN HUZUR;
'Hamileliğimde bana demişti ki 'Sen ne hissedersen çocuk onu yaşar, onun için mutlu olman lazım.' Sonrasında da ben sadece mutlu olmaya odaklandım.'

BAYAN FARKINDA;
'Benim gözlemim şu; Bir kadın anne olduktan sonra, o eşi neden seçtiğini unutuyor. Kadınlığını da unutuyor ve koca sadece 'baba' oluyor kadının gözünde. O adamla evlendiğinde o adamı eş olarak görüyordun ve sen de kadındın. Evlenirken o adama aşıktın ve seni çeken bir sürü başka özelliği vardı.'

BAYAN YÜREKLİ;
'Anne olduktan sonra yanı hayatı yaşamıyorsun artık. Bir sürü şeyi bilmek ve öğrenmek zorunda kalıyorsun. Daha endişeli oluyorsun, daha karmaşık yaşıyorsun. On tane şeyi aynı anda düşünüp, yapmak zorunda kalıyorsun ve buna alışmak çok zor aslında. Hayat değişiyor ama eşin aynı hızda değişemiyor. Bir sürü istemediğin sorunla uğraşıyorsun; gazıydı, uykusuzluğuydu, ağlamasıydı ve onun dilini de daha anlamadığın için hayat çok zor geliyor. Annelik denilen şeyin kitabı da yok maalesef ve burada en önemli şey senin bunu nasıl gördüğün ve nasıl göğüslediğin. Sen ne kadar kasılırsan olay da o kadar kasılıyor, sen ne kadar kolay içselleştirirsen süreç o kadar kolay yürüyor.

BAYAN FARKINDA;
'Öncelikle bir sıfat daha kazanıyorsun ve 'ANNE' oluyorsun.'

BEKLENTİLERİ YÜKSEK KADINLARIN KOYU BİR YALNIZLIĞI OLUR.

                                                                      MURATHAN MUNGAN



Kitapta daha önce blogumda da paylaştığım CAN YÜCEL in güzel şiiri SAĞLIK OLSUN da var.


4 yorum:

  1. Çocuk, kariyer, evlilik...bu konularda kafam soru işaretleriyle dolu...Bu kitap bazı sorularıma cevap verecek gibi görünüyor...Paylaşım için teşekkürler...mutlaka okuyacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sorularınıza cevap bulursunuz. Zevkle okuduğum bir kitaptı.

      Sil
  2. O koyu yalnızlığı çok iyi bilirim. Her şeyi yetiştirme duygusu, ardından kontrol takıntısı... Zor, çok zor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mükemmelliyetçilikte kitapta kadınların en çok yaşadıkları duyguymuş Hepimizin yaşadıkları diyebiliriz.

      Sil