12.05.2013

KOÇLUK SÜRECİ


Her yerde karşımıza çıkan yeni bir meslek koçluk. Acaba yapabilirmiyiz. Bende eğitimlere katıldım yakın zamanda ve deneyimlerimi sizinle paylaşmak istedim.

KOÇ, Kişinin gerçek potansiyelini ortaya çıkarmayı sağlamaktır.

Hiç kimseye hiç bir şey öğretemezsiniz olsa olsa, onu kendinde keşfetmesine yardımcı olabilirsiniz.
                                                                                            Galileo Galilei

KOÇLUKTA AMAÇ

* Kişinin güçlü yanlarını yukarı çıkartmak,
* Kişinin engelleri aşmasına yardım etmek,
* Sahip olduğu potansiyelleri sürekli eğitim yoluyla eksiksiz olarak kullanmasını sağlamak.
* Daha etkin olabilmek için yeni beceriler ve etkinlikler edinmek,
* Yeni sorumluluklara hazır hale gelmek,
* Kendini yönetmek,
* Performans hedeflerini netleştirmek ve onlara yönelik çalışmak,
* İş tatmini ve motivasyonu yükseltmek,
* İyi bir rol modeli gibi davranın.

KOÇLUK SÜRECİ

* Can kulağı ile dinlemek,
* Doğru soruları sormak,
* Kanaatlerinizi savunmak,
* Koç olarak geribildirimde bulunmak,
* Koç olarak geribildirim almak,
* Anlayış birliği sağlamak,

KOÇLUK ESNASINDA; Koçinin (Danışanın) net olmasını sağlamalıyız. Bu konuda sorular sormalıyız. Konuşmasını devam ettirmesine teşvik etmeliyiz. Ucu açık sorular sormalıyız. ÇÜNKÜ.....? gibi,
Karşınızdaki insanın niyet ve duyguları hakkında daha fazla şey öğrenmek istediğinide açık uçlu sorular sorulur...
Ses tonunuz yapıca olsun...
Hedeflerin gerçekçi olmasına yardımcı olmak, Hedeflerin tutturulması için yerine getirilmesi gereken görevlerin önceliklerinin belirlenmesinde koçluk yaptığınız kişiye yardımcı olmak.
Potansiyel engellere işaret etmek ve potansiyel çözümler konusunda beyin fırtınası yapmak.
İyi giden ve gitmeyen şeylerin neler olduğu üzerinde durmak.
Gözlemlerimizi paylaşmak ve kaydedilen olumlu ilerlemeleri pekiştirmek.
Eylem planında yapılması gereken olası değişiklikleri tespit etmek.
Çıkardıkları iyi işleri taktir etmek.

GÜÇLÜ SORULAR?
NERDE?
NASIL?
HANGİ?
NE?
NE ZAMAN?

'Size koçluk yapmamı istediğiniz herhangi bir konu var mı?
'Hangi sürecinden bahsetmek istersiniz?'
'Duygularınızdan bahsetmek istermisiniz?'
'Değiştirmek istediğiniz şeylerden bahsetmek ister misiniz?'

'Anlattıklarınızdan bir şey hissediyorum. Hissettiğime isim veremedim bana yardımcı olur musunuz?'

Koçi size kendi ile ilgili nasıl yapmalıyım gibi sorular sorduğunda bir koçun vermesi gereken soru.....
'Benim fikrimimi soruyorsun?' dur. Koçlukta koçiye sadece sorular sorarak kendi çözümünü kendi bulması istenir. Nadir durumlarda kişiye yön verilebilir.

'Ne tür kaynaklarınız var?'
'Ne tür engelleriniz var?'

Koçluk esnasında koçi konusurken duygularını ona geri yansıtmamız taktirde farkındalık sağlayabiliriz koçide.

'O an şu an olmuş olsaydı şu an neler yapardınız?'
'Bu değişim sürecinde neler görüyorsunuz?'

Yapılandırma  aşaması, koçi yapamam dediğinden ya da başaramam dediğinde,

'Daha önce zorluklarla ilgili başarabildiğin şeyler hakkında bize anlatabilir misin?
'Yapabilmiş olsaydın nasıl olurdu?'

'Herşey mümkün olsaydı neleri farklı yapardın?'

Bu aşamada Nelere EVET, Nelere HAYIR demeye hazırsın?

Koçluk sürecinin aşamalarını gittiğim eğitimden notlarımı sizinle paylaştım. Bu konuya ilgi duymamdan dolayı sizinle bir çok paylaşımda bulunacağım... Sizinde eklemek istedikleriniz varsa bizimle paylaşın... Kendi kendinizin koçu olun....

facebook: YAĞMURUN DÜNYASI

Benzer konular: HAYAT HAKKINDA
                          
                         KENDİMİ BULMA YOLU


 


 

2 yorum:

  1. Eğitimleri nasıl ve nerede alıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. livcon dan alıyorum eğitim... ama siz gidecekseniz ericson tavsiye ederim. ilerde almak istediğim eğitim yeridir...

      Sil