23.04.2013

KENDİMİ BULMA YOLU...


Bugün yeni bir defter alın kendinize, en sevdiğiniz renk olsun kapağı, en sevdiğiniz fotoğrafınızı yapıştırın kapağına, benim yolculuğum deyin adına, en sevdiğiniz renklerden aldığınız kalemlerinizle başlayın, soruların yanıtlarını yazmaya.

Değişim aynı zamanda gelişimdir.

Ne istiyorsun?
Nasıl ulaşacaksın?
Neden burdayım?
Zamanımı nasıl kullanmak istiyorum?
Hayattan ne bekliyorum?
Ne yapmak istiyorum?
Sahip olduğum kaynaklar neler?
Seçimlerim neler?
Kişilik ve davranış modelim?
Beceri ve yeteneklerim?
Bilgilenme ve öğrenme yolum?
Değerlerim neler?
İlgi alanlarım?
Beklentilerim?
Hedeflerim?
Beni 'ne/niçin/nerede/nasıl/ne zaman ve kim' mutlu eder?
Gelişim sence ne demek?
Başarı ne demek?
Hayaliniz sizi hangi hedeflere ve gerçeklere  götürsün istiyorsunuz?
Peki bunun için siz neler yapmalısınız?
Harekete geçmenizi engelleyen ne?
Karar ve eylemlerinize yön veren nedir?

Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız, vardığınız yerin önemi yoktur.
                                                                                Peter F. Drucker

Sizin içinde öncelikli olan, hayatta önceliklerinizi belirlemek olsun, tüm planlarınız önceliklerinize uygun olsun.

Güçlü olan, zayıf yanını herkesten iyi bilendir;
daha güçlü olan ise zayıf yanına hükmedebilendir.

Bir kağıt kalem alın hemen. Hayatınızda ki kötü kişiler, kötü olaylar, kötü şeyleri yazın satır satır. Bitti mi? Katlayın kağıdı, tam ortasından 2'ye katlayın, tekrar 2'ye katlayın, tekrar katlayın. Yeterince küçüldü mü? Şimdi un ufak parçalayın ve çöpe atın.

Hayatınızdaki iyi kişileri , iyi olayları, iyi şeyleri yazın. Detaylandırın. Başardığınız her şeyi, pikniğe çıktığınızda papatyalardan taç yaptığınız günü yazın, arkadaşlarınızla sokakta saatlerce hiç sıkılmadan ve sıkmadan oyun oynadığınız günü yazın, en beğenildiğiniz günü yazın, en korktuğunuz sınavdan nasıl başarı ile çıktığınızı yazın, yazın ki hep hatırlayın.

Aklınıza kötü şeyler geldiği zaman sıkıldığınız da, nefesiniz daraldığın da, güzel şeyleri düşünün, hemen açın defterinizi okuyun okuyun ve keyfini çıkarın...

Vizyonumuz, duygularımızı harekete geçiren düşünceleri yaratıyor.

Kendin için neyin doğru ya da yanlış olduğunu bilecek yetenek sende var. Karar verdiğin yönde bir yaşam oluşturma gücü de sende var. Diğer insanlar senin desteğin olacaklardır. Düşün, taşın, araştır, ne yapacağına karar ver, kolları sıva, giriş, nasıl ve nerede sana yardım edeceğimizi söyle, yardım edelim. Önemli olan senin girişimin. Ancak sen girişirsen sana yardımcı olabiliriz.
                                                                                            Doğan Cüceloğlu

Düşüncelerimiz hayatımızı, yediklerimiz bedenimizi oluşturur.

'Başarılı insanlar, başarılmayacak sanılan şeyleri başaracağına inanan insanlardır.

Daha önceki postun devamı olarak bu postu yazdım. KARİYERİM GELECEK Mİ?

Kitabını okumanızı tavsiye ederim.
 

3 yorum:

  1. Doğan Cuceloğlunun her yazıdıgna bayılıyorum ben...bır allattakı postun da buda aslında nasıl da hayatımıza yon veren seyler..dusuncen pozıtıf olursa gercekten daha az yıpranıyorsun bu hayata ve daha cok mutlu oluyorsun

    YanıtlaSil
  2. Nice :)
    visit www.kamarularnizam.blogspot.com

    YanıtlaSil