3.04.2013

AŞKBOOK-9


PİNPON MAÇI SİZDE DE RAKET VARSA DEVAM EDER.

Bazen şöyle cümleler duyabiliyorum.

-İyi de Aykut, vallahi ben başlatmıyorum. eşim bir başladı mı asla yakamı rahat bırakmıyor. Taa ki kavga çıkana dek.

Evet biliyorum. Benim annem ve babam öyleydi. Küçük bir çocukken aralarındaki konuşmanın hangi saniye kavgaya dönüşeceğini kestirmeye bile çalışırdım. O zaman tam kestiremiyordum ama sonunda bakın neyi öğrendim?

Ponpon maçı, tango dansı ve santranç iki kişilik aktivetelermiş. Tek başına yapılmazmış.

-Siz karşınızdakinin attığı topa KARŞILIK VERMEZSENİZ oyunu bir el bile oynamanız mümkün değil.
-Siz, müzik başladığında, karşınızdaki adım atar atmaz, adım atmazsanız, dans da edemezsiniz.
-Karşı taraf hamle yaptığında siz hamle yapmazsanız, santranç da oynanamazmış.

Örnek olsun diye yaptığım bir testi burada sizinle paylaşayım. Genelde bu konuyu anlatırken şu cümle ile başlarım.

-Şimdi lütfen beni KIYASIYA ELEŞTİR. Canımı çıkart istersen.

Elbette biraz şaşırıyorlar. Fol yok yumurta yokken niye eleştirsinler yahu. Sonra biraz düşünmeye başlayıp buluyorlar bir şeyler.

-Saçını hiç begenmedim. Çok çirkin olmuş. Ne bu böyle yataktan kalkıp gelmiş gibisin.

Çok güzel. Sapına kadar bir eleştiri hem de saldıran cinsinden. Cevabım işte şöyle:

-Peki.

Karşı taraf topu attı ama cevap veren, savunan, geri saldıran YANİ MAÇA DEVAM EDEN YOK.

Ben maça devam etmediğim sürece karşı taraf en fazla bir kere daha deneyebilir hepsi o.
Bunu uygulayabilmek için, karşınızdakinin egonuza yaptığı saldırıyı KARŞILAMAMA yı öğrenmeniz, bunu öğrenebilmeniz için de, size yapılan eleştiriye gülüp geçmeyi öğrenmeniz gerekiyor.

Eleştilere gülüp geçmeyi nasıl öğrendiğimi kısaca sizlerle paylaşayım, belki sizinde işinize yarar.

İnancınız nedir bilemem, önemli de değil. İster ALLAH deyin, ister TANRI veya Evren. Sonuçta büyük bir kitlenin MÜKEMMEL olduğuna inandığı bir şeyler var. 'O' bile bize yaranamıyor. Onu bile dünyada herkes kabul etmiş değil. Ya da farklı şekilde kabul etmişler.

Bir süre önce bir arkadaşım bana link gönderdi. İnternette bir sitede benim hakkımda bazı şeyler yazılmış. Yazılan şeylerin yüzde 30 u eleştiri. Gülümsemeye başladım. O sırada yanımda olan biri ' Nasıl gülebiliyorsun ben olsam sinirden çıldırırdım' dedi. ' Çok basit' diye cevap verdim. ' Gel bak sana bir şey göstereceğim.'

Aynı sitenin ARAMA kısmına TANRI yazdım. Ve TANRI hakkında yazılanlar çıktı karşımıza, yüzde 70 eleştirilmiş.

Tanrı bile yüzde 100 onay alamıyorken, ben niye paşa gönlümü üzeyim yahuu!


 

 

2 yorum: