3.01.2014

KÖSEM SULTAN


Hafta sonu bir tiyatro aktivitesi daha gerçekleştirdim. Sizlere tavsiye edeceğim bir tiyatro daha bulmuş oldum. Kösem Sultan’ ın oğlu İbrahim’ i öldürmesi ve bundan dolayı vicdan azabı çekmesi gerçekçi bir şekilde anlatılmıştır. Kösem Sultan’ ın İktidarda kalma mücadelesinin yer aldığı oyunu izlerken hiç sıkılmadım. Kösem Sultan’ ı oynayan Şebnem Köstem’ e hayran kaldım. Oyunculuğu ile çok başarılıydı. Zaman zaman da oyuncuların izleyicilerin arasından oyunu devam ettirmesi çok etkileyiciydi.


Daha önce de Selda Alkor’ un başrolünü oynadığı ‘Kösem Sultan’ filmini izlemiştim sinemada. İzlediğim tiyatro kadar etkilemişti beni. Tarihi sevenlerin hem sinema filmini hem de tiyatro oyununu görmesi gerektiğini düşünüyorum.  




Kısaca Tiyatro oyununun konusundan bahsetmek gerekirse;


Turan Oflazoğlu'nun iktidar üçlemesinin ("IV. Murat", "Deli İbrahim", "Kösem Sultan") son oyunu. Sultan İbrahim'i öldürttükten sonra torunu Sultan Mehmet'i tahta oturtan Kösem Sultan'ın iktidar tutkusu bütün insanî değerleri hiçe sayacak derecededir. Kendi çıkarı uğruna halkın ve devletin bekaasını hiçe saymıştır. Gelini Turhan Sultan'la çatışarak iktidar hırsıyla ölüme koşan Kösem Sultan'ın tragedyası, tarihimizin önemli bir kesitini yansıtıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder