31.01.2012

PARA BENİM DOSTUMDUR :)))


Parayı aldık, şimdi ne olacak? Ben hemen önce ödemem gereken borçların bir bölümünü öder, geri kalanını da saklarım diye düşündüm. Her bir kazancımda, beni işsizlik dönemimde destekleyen dostlarıma olan borçlarımı ödeyecegim, çok zorunlu durumlar haricinde pek bir harcama yapmayacağım. Örnegin, kışlık botlarım varken, bir tane daha almayacağım. Kalan kısım için, YAŞAM KOCUM, paranı aldığında ne kadarını yatırıma ayırdın dedi? Ben paranın o bölümüne yapışmış gibiydim, yatırım falan aklıma gelmedi.

Yatırımdan kastı, altın almak, dolar biriktirmek falan mıydı? Hayır. İş yatırımından bahsediyordu. Daha ne kadarcık kazandım ki, iş yatırımı yapayım dedim. Bana o kadar çok örnek verdi ki, adamın ne kadar akıllı olduğunu bir kez daha hatırladım. Ben küçük bir miktarda olsa, bana geri dönüşü olacak harcamalarımı yapabilirdim. Örnegin, markamı tescil ettirebilirim, öncesinde logomu hazırlatabilirim, web sitesi için para harcayabilirim… Elbette bunları yapabilirdim, ama bir eylem planım yoktu ki. İşte bu haftaki ödevim kısa vadeli bir eylem planı hazırlamak. Bu planda öncelikle, şirket ismimi belirlemem, logoyu hazırla-t-mam, içerik oluşturmam ve web sitem olabilmesi için çalışmalara başlamam yer alıyor.

Oysa ben biraz daha müşterilerimle yaptığım işlerin sonuçlarını alıp, daha ağır ilerlemeyi düşünmüştüm. Yaşam kocu buna şiddetle itiraz etti. Çünkü kişinin hayata karşı verdiği mesajlar çok önemli… İş için adım atmak aslında kendimize ve çevremize, niyetimizin ne kadar güçlü olduğunu gösteriyor. Şimdiden bir şirket varmış gibi davranmam hatta bir kartvizit bastırmam, iş sahibi olma düşüncemi giderek içselleştirecek. Egom da bu değişim sürecinde beni korkutmak yerine beni desteklemeye başlayacak.

Kafama yattı bu plan… Şimdiden paramı artırmak için yapacaklarımı düşünmeye başlıyorum. Örnegin, nerelere link vereceğim, kimlerle bağlantı kuracağım, reklam verecek miyim, Google ile nasıl çalışacağım vs. Bu değişim elbette bir günde olmuyor. Ancak her adım yenisini daha hızlı getiriyor. Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim. Gelecek yazıda zenginlerin ruh hallerini konuşmaya devam edelim… Görüşmek üzere…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder