3.05.2015

MARİLYN MONROE


Asıl adı: Norma Jeane Mortenson.



Amerikalı aktris, model, şarkıcı.
1926 yılında Los Angeles'ta doğdu.
1962 yılında öldü.
Gelmiş geçmiş en seksi kadınlardan biri olarak anılıyor. 
Yetiştirme yurdunda büyüdü.
2 yaşında ölümün, 6 yaşında tecavüzün eşiğinden döndü.
Kariyerine model olarak başladı.
Hollywood tarafından 'aptal sarışın' rolüne layık görülmesi üzerine kendini geliştirdi.
3 kere Altın Küre kazandı.
Kendi prodüksiyon firmasını kurdu.
Şarkı söyledi.
Bazıları Sıcak Sever gibi efsanevi filmlere imza attı.
Ve intihar ederek hayatına son verdi!
Toplumun kadına bakış acısını değiştirdi, güzelliği yüceltti ve bir Hollywood efsanesi olarak ölümsüzleşti.




'KARİYER HARİKA BİR ŞEYDİR. AMA GECE ONA SARILIP UYUYAMAZSINIZ!'


Hayalinizin büyüklüğü ilerleme hızınızı belirler.

Hollywood'a akşamları bakarken, 'Aynı benim gibi binlerce kız, şu anda yapayalnız bir şekilde oturup, bir gün film yıldızı almayı hayal ediyordur. Ama onların hiçbiri beni endişelendirmiyor. Çünkü aralarında en büyük hayallere sahip olanı benim!" diye düşünürdüm.

Kendini olduğun gibi kabul etme mücadelesi

Estetik yaptırmadan yaşlanmak istiyorum... Kendi yüzüme sadık Kalabilecek kadar cesur olmak istiyorum. Bazen genç yaşta ölmenin, yaşlanmamanın daha kolay olacağını düşünüyorum. Öte yandan o Zaman da yaşamınızı tamamlamış olursunuz değil mi? Hiçbir zaman tam olarak kim olduğunuzu öğrenemezsiniz.

Kendini sürekli geliştiren, içindeki yarışın birincisidir.


Nasıl göründüğümün ve algılandığımın iyi bir aktris olmamla hiçbir alakası yoktu. Yetenekte üçüncü sınıf olduğumun farkındaydım. Yetenek eksikliğini, içime giydiğim ucuz giysiler gibi hissederdim. öte yandan Tanrım, Öğrenmeyi, değişmeyi ve gelişmeyi ne kadar çok istiyordum ki!

Şöhret, insanların tehlikeli içgüdülerini tetikler.

Ünlü olduğunuz zaman, insan doğasının ham kısmını görürsünüz. Şöhret, kıskançlığı tetikler. Karşılaştığınız insanlar, "Kendini kim sanıyor bu? Marilyn Monroe'nu?'şeklinde düşünürler. Zannederler ki, şöhretli olduğunuz için. size akıllarına geleni, istedikleri şekilde söyleme hakları vardır. Duygulanızın incinmeyeceğini sanırlar. Sanki söyledikleri laflar sizin için değil, elbiseleriniz içinmiş gibi!

Orta sınıf ahlakını ikiyüzlülüğü, ünlüler üzerinden ortaya çıkar.

Genelde bana bir kişi değilmişim de bir aynaymışım gibi bakıldı. İnsanlar "beni" görmediler. Bende, "Kendi açık seçik düşüncelerini" gördüler. Sonra da beni iffetsiz ilan edip kendilerini temize çıkardılar.

Önemli olan şöhret olmaktan çok, karakter olmaktır.

(intiharından birkaç gün önce yapılan söyleşisinden)

Lütfen beni alay malzemesi haline getirmeyin. Söyleşiyi, benim inandıklarımla bitirin. Dalga geçmekle bir sorunum yok ama bir şaka gibi algılanmak istemiyorum...
Ben. artist olmak istiyorum. Dürüst, ahlaklı bir artist. Eninde sonunda şöhret, insanı terk eder. Olur da bir gün şöhretini kaybedersem, onun ne kadar vefasız olduğuna şaşırmayacağım. En azından şöhretin nasıl bir şey olduğunu tatmış oldum. Ama benim yaşamım onun üzerine kurulu değil.

Doymak bilmez bir sevilme ihtiyacı, köklü bir kayıp duygusundan beslenir.

Büyüdüğünde mutlu olacağını sanan o sıradan Amerikalı çocuklarda çok farklı şekilde yetiştirildim... İnsanlar neden sadece bütün dikkatler üzerimde olduğu zaman sevildiğimi hissettiğimi anlamak istemiyorlar. Bana hiç kimse hiçbir zaman önem vermedi. Ben doğduğum zaman babam beni görmek bile istemedi. Annem her türlü dürtümü, her türlü isteğimi bastırmak için hep elinden geleni yaptı. Herkes beni terk etti. Köpekler, beni evlat edinenler; kocam bile çekti gitti.
Peki, ben ne istiyorum?
Dünyanın benim var olduğunu fark etmesini. Bitiş çizgisine ulaşmak için ödenmesi gereken bedel yüksekse, onu yine de son kuruşuna kadar ödeyeceğim. sadece o bitiş çizgisine vardığım zaman gerçek anlamda mutlu olacağım. Sadece beni alkışladıkları zaman beni gerçekten sevebileceklerini anlayacağım.

Neyin peşinde koşmalı, para mı yoksa güzel işler yapmak mı?



Artist bir makina değildir. Ama size makinen gibi davranırlar. Para sayma makinası.... Hollywood, öpücüğünüze en bin dolar, ruhunuza beş sent verdikleri yer... Parayla ilgilenmiyorum. Ben sadece harikulade olmak istiyorum!

Her çekici imaj, karşılanması zor beklentiler yaratır.

Bir kadın olarak başarısızım. Beraber olduğum erkekler, zihinlerindeki seks sembolü imajı yüzünden benden çok fazla Şey bekliyor; ki bu imajı ben yarattım. Her şeyin dört dörtlük olmasını bekliyorlar. Ama onların beklentilerini karşılayamıyorum. sonuçta vücudum, diğer kadınlarınkinden farklı değil!

Kimse size inanmazken, siz kendinize inanabilecek misiniz?

Bana 'Hollywood uzmanlarının % 50'si, yeteneksiz olduğunuzu ve pes etmeniz gerektiğini düşünse ne yapardınız?" diye sordular. Cevabım, 'İsterse % 100 'ü öyle desin. Hepsi yanılıyor!' dedim.


Şöhretiniz dıştan size nasıl bakıldığına değil, içten kendinize nasıl baktığınıza bağlıdır.

İnsan şöhrete kavuştuğunda, başkalarının kendisi hakkında düşündüklerini okuyabilir. Ama hayatta kalmak ve gündelik yaşamını sürdürmek için asıl alan, kişinin kendini nasıl gördüğüdür.

Başarının en büyük sorunu ne?

Başarı, insanların sizden nefret etmesine sebep olur. Keşke öyle olmasaydı. Başarının tadını çıkarırken etrafındakilerin gözlerinden kıskançlık akmaması güzel olurdu.

Bazı insanlar bulut gibidir, kimseye ait değildir.

Topluma ve dünyaya ait olduğunu biliyordum. Güzel veya yetenekli olduğum için değil. Hayatım boyunca hiç kimseye veya hiçbir şeye ait olmadığım için.

Sarsılmaz bir başarı için işe temelden başlayın.

Açıkçası, hayatta üzerinde durabileceğim başka bir zemin yok. Temeli Olmayan görkemli bir bina gibiyim. Ama temelini güçlendirmeye Çalışıyorum.

Bir işte 'en saf halinle' beğenilmek için çalış!

İnsanlar şarkılarımı, beni görmeseler bile,  sesimi beğendikleri için dinlemek isteyinceye kadar tatmin almayacağım. Tabii bu, insanlar bana bakmaya son versinler anlamına gelmiyor!

Sana saygı duyuluyorsa dünya üzerindeki etkin gerçektir.

İnsanlar size, zor zamanları atlattığınız ve ünlü olmanıza rağmen sahte olmadığınız için saygı duyar... Saygı, hayattaki en önemli değerlerden biridir. Bana saygı duyulmadığı sürece diğer şeyleri ne yapayım?

Marilyn Monroe'nun hayat felsefesini yansıtan diğer sözleri

* Hakkında yazılan haberlerin, benden çok, yazarlar hakkında fikir verdiğini düşünmüşümdür hep!

* Kusurlu olmak güzelliktir. Çılgınlık dahiliktir! Ve tamamen sıkıcı olacağına tamamen gülünç almak daha iyidir.

* Kariyer harika bir şeydir. Ama gece ona sarılıp uyuyamazsınız!

* Şöhret havyar gibidir. Havyar yemek güzeldir. Tabii her öğünde yemiyorsanız!

* Bir yıldızı sadece halk yaratabilir. Stüdyolar bundan bir sistem yaratmaya çalışıyor.

* Güzellik ve kadınsılık edebidir ve yapmacık olamaz. Cazibe -markalar aksini söylese de- yapay yollardan üretilemez. Gerçek cazibe, kadınsılıkta saklıdır.

* Kendimi, önce bir birey olarak kabul etmeye çalışıyorum. Belki daha sonra aktris olduğuma inanırım.

* Aktris olmayı hayal etmek, aktris olmaktan daha heyecan verici!

* Bir insanın yeteneklerini kendisi yaratır, kariyerini ise halk!

* Milyonlarca insan, kendisini tanıyamadan yaşayıp gidiyor. Ama benim böyle bir lüksüm yok.

* Eğer kurallara harfiyen uysaydım, şuradan şuraya gidemezdim!




Mümin Sekman, Hayat Bilgisi kitabından...

5 yorum: