26.03.2013

AŞKBOOK-7


İLİŞKİ RAYINA NE ZAMAN OTURUR?

İlişki eğer Anadolu ekspresi olsaydı eminim oturacak bir rayı olurdu.

Diyelim önceki tuzaklardan hiçbirine düşmediniz ve bir şekilde birlikte 2-3 seneyi geçirmeyi becerdiniz. Bu sefer farklı bir viraja girmek üzeresiniz kemerleri bağlayın.

İlişki rayına oturdu artık zannedip, ilişkinin bakımını yapmayı bırakacaksınız.

Aranızda oluşan bazı sorunları eğer hemen masaya yatırmıyorsanız, karşınızdakine ve kendinize ilk aylardaki kadar, duygusal anlamda özenli davranmıyorsanız, aranızdaki bazı davranışlar alışkanlık haline gelmeye başlamışsa, ilişkinin bakımını yapmayı bırakmışsınız demektir. Aynen hiç bakımı yapılmayan bir araba gibi bir süre sonra sizi yolda bırakacaktır. Evet o arabada bir zamanlar son modeldi. Sıfır kilometrede gıcır gıcırdı, ama üç senedir servis yüzü görmemiş garibim, elbette hurdaya çıkacak.

İLİŞKİNİZDE HURDAYA ÇIKIYOR.

Sonra bunun neden olduğunu anlamaya çalışan İsviçreli bilim adamlarıhemen bilimsel bir açıklama ile çıkıveriyorlar ortalığa. 'Aşk kimyasal olarak 3 yılda biter.'

Ve her nedense bu İsviçreli bilim adamlarının da bir türlü adı soyadı olmaz, ya da amcaların hepsinin adı İsviç,soyadları Reli ve ben bi türlü anlayamadım bu olayı.

Aşk ölmez. Sadece hurdaya çıkar çünkü bakımı yapılmamıştır. Nasıl olsa rayında gidiyor diye, artık ilgilenilmemiştir.

Gelin bu bakım yapma olayını, sonra açıklayacağım dediğim, ilişkide anda kalmaya bağlayalım.

İlişkinin başlarında yepyeni bir heyecan içinde herşeyi paylaşıyor, konuşuyordunuz. Hafta sonu en güzel şekilde geçsindiye önceden programlar süprizler yapılıyordu. Doğum günleri yılın en güzel günleriydi. Ahh ahh kim bilir ilk iki sene neler yaptınız doğum günlerinizde? Sevgililer günü romantizmin doruğu idi. Yıldönümleri başladı ve harika kutlamalar yapıldı.

Sonra KANIKSADINIZ! Ve bunun değişmesi için hiçbirşey yapmadınız. Çünkü kanıksamanın doğal olduğu, aşk denen şeyin zaten geçeceği size öğretildi.

Esra da ben de, acaba dedik, gittikçe güzelleşen ve gelişen, ilerleyen yılları, ilk yıllarından bile daha güzel olabilen bir ilişki olur mu? Sırf kendimize bu soruyu sorma hakkı tanıdığımız, İsviçreli amcaları iplemediğimiz için, o alanın yaratılması için gerekli siparişi vermiş olduk. VE OLDU.

Lütfen şu an bir düşünün;
-En son ne zaman sevgilinize, eşinize SENİ SEVİYORUM veya ÖZLEDİMM diye mesaj attınız. Ortada hiçbir sebep yokken, sevgiliniz sadece iş yerinde veya bir arkadaşı ile yemek yerken ve bir saat sonra zaten eve dönecekken?

-En son ne zaman sofrayı kurduğunda (kadın ya da erkek farketmez) otururken, 'Ahh canım ellerine sağlık sofrayı kurmuşsun' dediniz? İlle masada şamdanlar ve şampanya olmasına gerek yok bu lafı söylemek için.

-En son ne zaman, bir filmin tam ortasında, durup dururken, 'Bir tanem seninle olduğum için çok mutluyum' dediniz?

-Ne zaman sabah uyandığınızda, gece uykunuzda onu özlediğinizi fark ettiniz ve bunu ona söylediniz?

Bu maddeleri tek tek düşünerek yazıdm çünkü bunlar geçtiğimiz on gün içinde Esra ile benim birbirimize söylediğimiz maddelerdi. Yani bir tarafımdan uydurmuyorum. İşte bu sayede bir ilişki ilk ayları gibi yaşanabiliyor, yıllar sonra bile.

Ne zaman bir şeyi kanıksamaya başladığımızı hissetsek hemen sanki ilk defa yapıyormuş gibi davranmaya başladık. Odağımız sürekli 'yeni neler yapabilirim?' gibi bir cümlede olduğu için zaten gelen fırsatları ikimizde hemen değerlendiriyoruz. Bir örnek vereyim....

Daha bir iki hafta önce evlilik ve ilk çıkmaya başlama yıldönümüzdü. Çıkmaya başladığımız aynı günden, dört sene sonra evlendiğimiz için, ikisini hep aynı anda kutluyoruz. Esra'nın bir yoga kampında olması gerektiği için, yıldönümümüzde yollarda olacaktık. Bir hafta önceden planlarımızı yaptık ve gideceğimiz yere 10 saat araba kullanmak istemediğim için arada küçük bir kasabada, son derece küçük bir motelde kalmaya karar verdik. Gece uyuyacak, sabah yola devam edecektik. Akşam saat dokuz civarında kasabaya vardık, motele kaydımızı yaptırdık ve odamıza doğru ilerlemeye başladık.

Motel o kadar küçüktü ki bavulları bile biz taşıyorduk. Genelde bütün bavulları ben taşırım ama o gece Esra'nın eline de bir bavul sıkıştırverdim. Bir şey taşırken önden acele acele gideceğini biliyordum. Amacım onun önden gitmesi ve onun kapıyı açmasıydı. Anahtarı aldı benden, koştura koştura odaya gitti, kapıyı açtı.

Oda mumlarla donatılmış ve yatağın üzerine yüzlerce gül yaprağı serpilmişti. Kocaman bir notta 'MUTLU YILDÖNÜMLERİ!' yazıyordu.

Yedi yıldır birlikteyiz. Onlarca süpriz yaptım. O da bana yaptı. Bu sefer yolda olacağımızı ikimizde biliyorduk. Hİç kutlama yapılmasa bile olurdu, iki tarafta bunu anlayışla karşılardı.

Ama yukarıda ki cümleye lütfen bir daha bakın. O cümle İlişkiyi AN'da yaşıyan birinin cümlesi olamaz. 'Yedi yıldır birlikteyiz' sadece geçmişte yaşayan bir cümledir. İlk yılımız olsaydı yukarıdaki cümleyi kurabilir miydim? Motelde bile olacak olsak bir şey yapamaz mıydım? EVET YAPARDIM. O zaman şimdi de yaparım. Bir ilişkiyi ilk yıllarında ki heyecanla HATTA daha bile güzel mi yaşamak istiyorsunuz? O zaman hala İLK YILI GİBİ DAVRANIN.

Ertesi sabah önce ben kalktım. Evlilik yıldönüzün ilk sabahı idi. Banyodan odaya doğru geçerken Esra'nın yavaş yavaş yatakta doğrulmaya başladığını gördüm. 1-2 saniye daha kendine gelmesini bekliyordum çünkü 'Mutlu yıldönümleri!' diye bağıracaktım. Ben tam beklerken daha gözleri bile açılmamış bir şekilde, 'Mutlu yıldönümleriiiiiiii!' diye bağırdı ve kahkahalarla gülümsemeye başladık.

Yine beni yenmişti. Her sene oynadığımız bir oyun bu. Kim ilk önce söyleyecek diye.

Çok mu aptalca geldi size, çok mu çocukça, çok mu gereksiz ve saçma buldunuz 40'ına gelmiş iki insanın böyle davranmasını. Onca dert tasa varken, hayatın gerçekleri varken çok mu delice buldunuz bu davranışı?

O zaman hiç mutlu bir ilişki aramayın. Gidin, İsviçre'ye bir uçak bileti alın. Oradaki bilim adamları ile güze güzel vakit geçirin.



                            FACEBOOK : YAĞMURUN  DÜNYASI

                               

6 yorum:

  1. Ahh bu aşk aşk aşk =)

    YanıtlaSil
  2. Bu blog var yaaa tam bana göre :)

    YanıtlaSil
  3. peki artık sanki sevmiyormuşuz gibi hissediyorsak yani onun mutlu olması için hiç birşey yapmak gelmiyorsa içimizden aşkın eğer küllendiğini düşünüyorsak o küllerden yeniden o ilk günkü heyecanla yeni bir aşk doğabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size AŞK YENİDEN diye bir flim izlemenizi tavsiye edebilirim ŞEYTAN MARKA GİYER filminin yönetmeninden bir film aşkı bitmiş bir ciftin aile terapisine gidip yaşadıkları olayları konu alıyor. Size uyar mı bilmem ama bir bakın...

      Sil