22.07.2012

AMASYA TANITIMI....


STRABON

Amasya nın girişinde sizi karşılayan bir büyük  efsane heykel sizi karşılıyor.... Kimdir derseniz...

Dünyanın ilk Çoğrafyacısı M.Ö. 63'te Amasya da doğdu. Varlıklı bir ailenin çocuğuydu. İyi bir eğitim gördü. Genç yaşında Amasya dan ayrıldı. Tarih, Çografya ve felsefe alanında dünyada söz sahibi oldu. Bu konuda hala kaynak olarak kullanılan eserler yazdı. Ömrünün son 27 yıllık kısmını 'Benim Memleketim' dediği Amasya da geçirdi. M.S. 21 de Amasya  da öldü.

VE AMASYA DA KRAL KAYA MEZARLIKLARI.....AMASYA KALESİ....

Alandaki Arkeolojik verilere ve  Tarihi belgelere göre, kale ve çevresinde Erken Tunç devrinden (M.Ö. 3200) İtibaren peryodik olarak hitit, Frig, Pars, pontus, Roma Bizans, Selcuklu, ve Osmanlı dönemlerinde İskan görmüştür. Bumevkiide 5 adet, vadi içerisinde ise 18 adet kaya mezarı bulunmaktadır.
Amasya Antik çağ Coğrafyacısı STRABON un verdiği bilgilere göre buradaki kaya mezarlıklarının Pantus Krallarına ait olduğu bildirmektedir. Bu bölgede Osmanlı dönemi Saray kalıntıları ile 15. yüzyıla ait iki adet hamam kalıntısı yer almaktadır.












GÖRÜLMEYE DEĞER BİR ŞEHİR............

7 yorum:

  1. Ne güzel görseller, çok merak ediyorum. Umarım kısa zmanda giderim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gezilecek bir yer :)) teşekkürler yorumunuz için..

      Sil
  2. Heeeyyy gidi memleket. Özledim hakikaten. Yaklaşık 20 gün sonra Amasya dayım inşallah...

    YanıtlaSil
  3. Her şehir görülmeye değer. Türkiye'de olmamıza rağmen birçoğumuz bunların önemli kısmını hiç bilmeden -görmeyi de geçtim- yaşıyoruz, ne kötü.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler bilgilendik. Biz de de bazı tanıtımlar ve dile gelenler var. Buyurun:))
    Gerçeklergüneş

    YanıtlaSil
  5. Amasya'nın yazları berbat oluyor, deniz kıyısından bile daha boğucu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğrudur Amasyalıyım ama orada yaşamıyorum.

      Sil